עוד כלים ממולצים:

בימים טרופים אלו בוחרים רבים ליצור חשבונות אנונימיים בטוויטר ובשאר הרשתות החברתיות. מעטה האנונימיות מאפשר לבקר את הממשלה בחופשיות ולחשוף מידע שהיא מבקשת להסתיר. אך כדי להירשם לפלטפורמות הללו, לא רק שיש לספק כתובת מייל, צריך גם לאמת אותה באמצעות קישור שנשלח לכתובת שסיפקנו. מי שפתח את החשבון האנונימי באמצעות כתובת המייל האמיתית שלו חשוף: כל מיני גורמים יכולים להוציא צו לחשיפת זהות, מה שיגרור שליחה של הכתובת איתה נרשמתם אל מוציא הצו. זה קרה בפייסבוק, כשלירום סנדה תבע דף פייסבוק אנונימי שפרסם מידע שלילי עליו.

זה לא המצב היחיד בו הזנת הכתובת האמיתית שלנו עלולה לגרור השלכות מציקות יותר או פחות. למשל, חנות שאליה הזנתם את המייל שלכם עלולה “להפציץ” אתכם בספאם ישירות, או למכור את המידע הלאה לצד שלישי שיעשה זאת. לחלופין, מידע עלול לדלוף מהאתר ולספק לתוקפים כל מיני פרטים עליכם: למשל מה קניתם באתר מסוים. פרטים מאתרי עצומות דולפים כל הזמן, וכך חושפים דעות פוליטיות באמצעות כתובת המייל.

לעתים אפילו לא נדרשת חקירה משמעותית כדי לפצח את הזהות שמאחורי כתובת המייל. רבים מאיתנו משתמשים בשם ושם המשפחה כחלק מהכתובת, או מזינים אותה למספיק אתרים כדי לאפשר הצלבה שתחשוף את שמנו האמיתי. וגם אם התסריט שתואר לעיל לא רלוונטי עבורכם, כל אחד מאיתנו עומד בפני מצב שבו הוא נדרש למסור כתובת מייל אך לא מעוניין, מסיבותיו שלו, לעשות זאת.

לאחרונה פתחה פיירפוקס לכל המשתמשים פיצ’ר שימושי וחינמי בשם relay.

הוא מאפשר לכם להשתמש במייל אנונימי ללא קישור לזהות האמיתית או ולמייל האמיתי שלכם בקלות ובמהירות. המצרכים הנדרשים: דפדפן פיירפוקס וחשבון במוזילה — את שניהם ניתן להשיג ללא עלות.

אחרי שתתחברו לחשבון הפיירפוקס שלכם, אפשר להיכנס לכתובת הישירה של הכלי — ממשק בו תנהלו את ״מסכות המייל״ שלכם — כתובות מזויפות שמובילות אל המייל האמיתי שהזנתם בחשבון הפיירפוקס שלכם. אפשר בקלות רבה ליצור כתובות מייל, וכל הודעה שתשלח אל אחת מהכתובת שיצרתם תגיע לתיבה האמיתית שלכם, עם אינדיקציה שמדובר בהפניה. המייל הזה נחשף? אתם מקבלים אליו ספאם? יש לכם חששות? ניתן ללחוץ על החץ הקטן ואז על “מחיקה” — והכתובת תיעלם לעד.

בפיירפוקס כמו בפיירפוקס, יש גם תוסף יעיל וזריז שמאפשר, באמצעות הקשה של המקש הימני בעכבר בשדה האימייל, ליצור ״מסכת מייל״ מיידית או להשתמש באחת קיימת בכל מקום שבו נדרש מכם לספק כתובת מייל.

לא חובבים גדולים של פיירפוקס? יש עוד שירותים ליצירת מייל אנונימי או חד פעמי שתוכלו להעזר בהם, ואפילו כאלה שיספקו לכם מספר טלפון חד פעמי — למשל TEMPMAIL.

השירות הזה מייצר עבורכם כתובת ללא צורך ברישום, ומתאים לכתובות מייל חד פעמיות שישמשו אתכם לאימות בלבד, ללא צורך להיכנס אליהן שוב בעתיד. קחו בחשבון שאם התבססתם עליו כדי לייצר חשבון ברשת חברתית, במקרה בו תשכחו את הסיסמה לא תוכלו יותר להיכנס לחשבון שלכם אי פעם.

יש עוד מגוון רחב של שירותים מסוג זה, אך בשורה התחתונה חשוב לזכור שיש מקרים שעדיף שלא לספק את כתובת המייל האמיתית שלכם, במיוחד אם אתם יוצרים חשבון במקום שבו אתם רוצים לשמור על אנונימיות. מוטב להשתמש בשירותים האלו או בשירותים אחרים, ובזכות התוסף של פיירפוקס ניתן לשמור על עצמנו זאת במהירות וביעילות — כמעט בלי לשים לב.